Kvalitet och miljö
Kvalitetsarbete
Kagon AB ska kvalitetssäkra sina leveranser och därmed garantera sina kunder rätt kvalitet på levererade produkter och tjänster.
- Verka för en jämn kvalitet på såväl produkter som tjänster.
- Arbeta med ständig förbättring som ledstjärna – kvalitetsutveckling istället för kvalitetssäkring.
- Förebygga problem – snarare än att korrigera dem.
- Följa ISO 9001:2000.
- Bedöma leverantörer – inga inköp från oseriösa leverantörer.
- Varje medarbetare ska vara sin egen kontrollant och ansvara för rätt kvalitet.
- Kvalitet är alla anställdas angelägenhet och ansvar.
- Målsättningen ska vara noll fel vid varje leverans.
Miljöarbete
Kagon AB förstår vikten av miljöskydd och driver företaget ansvarsfullt och i samklang med miljöregler, lagar och godkända arbetssätt. Det är företagets mål att arbeta med och underhålla goda relationer med styrande myndigheter.
Det är Kagon AB:s uttalade policy att utföra alla kontroller som är praktiskt möjliga för att möta, förbättra eller utveckla alla nödvändiga eller önskade krav för att ständigt förbättra miljön genom att genomföra följande:
- Bedöma och regelbundet revidera miljöeffekterna på företagets verksamhet.
- Bedöma och regelbundet revidera företagets övergripande och specificerade miljömål.
- Utbilda alla anställda och ledningen i miljöfrågor.
- Minimera produktionsspill.
- Minimera materialspill.
- Minimera energiförbrukningen.
- Uppmuntra användandet av återanvända och förnybara material.
- Minska och/eller begränsa utsläpp till vatten och luft.
- Minska buller från verksamheten.
- Minska risker för allmänheten och anställda från företagets verksamheter.
- Följa ISO 14001.